Focus op versterken

Linkbuilding trends daar vind je er verschillende van. Relevantie. Investeer dus in backlinks van websites die echt relevant zijn in jouw branche. Dit moedigt Google alleen maar aan. Maak de content voor de gebruiker. Google prikt er inmiddels zo doorheen wanneer je alleen maar content maakt om te profiteren van de fouten in het algoritme van Google. Hoewel het verleidelijk is, kun je in 2022 toch beter je energie steken in het maken van content voor de gebruiker. De zoekmachine heeft de gebruiker namelijk op de #1 positie staan en wanneer jij dat ook doet, zul je beter worden beoordeeld. Focus je op het versterken van de autoriteit. Google hecht steeds meer waarde aan de autoriteit van het domein, waardoor het je gaat lonen wanneer je autoriteit sterk is. Kwaliteit boven kwantiteit. Een trend waar Google zich nu al aan houdt, maar waar de focus nog meer op wordt gelegd dit jaar. Richt je op kwalitatieve backlinks i.p.v. een heel groot aantal aan backlinks van lage kwaliteit. Google gaat zich in dit jaar nog meer richten op de gebruiker.

Extra blogs posten

Een leuke manier om een goede backlink te krijgen is het schrijven van een goed artikel die eventueel op externe websites wordt geplaatst. Uiteraard met hierin een link naar de eigen website. Veel websites bieden jou namelijk de mogelijkheid om externe blogs te posten. Wil je meer weten over Backlink trends? Kijk eens op de website van Digitalnewsgroup.com

Backlink checker trends vind je bij Digitalnewsgroup.com. Deze laten je zien welke websites linken naar de inhoud van jouw website én die van de concurrentie. Ook kunnen ze controleren of anderen backlinks hebben die op jouw website nog ontbreken. Met deze tool kun je natuurlijk ook de kwaliteit van een backlink controleren. Dus zeker de moeite waard om eens op Digitalnewsgroup.com te kijken